Przejdź do sklepu brw.pl

Polska marka, światowy sukces

Czytaj
24.07.2015

Polska marka, światowy sukces

Od niewielkiego zakładu stolarskiego w Chmielku na Lubelszczyźnie do największej polskiej grupy meblarskiej z 20 proc. udziałem w rodzimym rynku. To w skrócie ponad dwie dekady działalności naszej firmy. Oto wyjątkowy przepis na sukces według Black Red White.

Zaczęło się, jak to często bywa, całkiem niepozornie – od własnoręcznie wykonanych mebli do kuchni, jakie wyprodukował w przydomowym warsztacie Tadeusz Chmiel. Były to lata 80.

Zabudowa w kuchni robiła takie wrażenie, że wszyscy chcieli ją kupować. Wtedy Tadeusz Chmiel podjął decyzję, by rozpocząć produkcję mebli. Zdobył uprawnienia czeladnika, samodzielnie wykonał pierwsze maszyny i otworzył warsztat stolarski. Obróbka odbywała się pod gołym niebem, a montaż na 30 m2 w starym domu. Wkrótce założyciel największej polskiej grupy meblarskiej wybudował niezależny, mały warsztat. Zatrudnił pierwszego pracownika, drugiego, potem kolejnych. Tak powstaliśmy my – firma Black Red White.

W 1991 roku przyjęliśmy nazwę P.P.H. Black Red White. Pięć lat później otwarzyliśmy zakłady produkcyjne i magazynowe w Biłgoraju. W 1999 roku przekształciliśmy się w BLACK RED WHITE S.A. i rozpoczęliśmy dynamiczną rozbudowę sieci dystrybucji w kraju i za granicą.

Kapitał na sukces – czyli w grupie siła

Po utworzeniu spójki akcyjnej otwieraliśmy kolejne zakłady produkcyjne i spółki. W latach 2007–2008 nastąpiła konsolidacja grupy Black Red White wokół BLACK RED WHITE S.A.  Obecnie w skład grupy kapitałowej wchodzi BLACK RED WHITE S.A. oraz 22 spółki zależne (produkcyjne, handlowe i usługowe), w tym 11 podmiotów zagranicznych. Działalność produkcyjna na rzecz naszej firmy prowadzi 21 zakładów produkcyjnych w Polsce i za granicą.

Marka z sukcesami

Dobry Design 2014, Superbrands 2014/15, Firma Roku 2014, Created in Poland Superbrands, Business Superbrands, Diament Meblarstwa, Konsumencki Lider Jakości 2013 czy Produkt Roku 2014 – to tylko niektóre tytuły w prestiżowych konkursach zdobyte przez naszą firmę Black Red White. Znaleźliśmy się także w Rankingu najcenniejszych polskich marek 2013 przeprowadzonym przez „Rzeczpospolitą”.

Meble przyjazne społeczeństwu

Nie spoczywamy jednak na laurach i angażujemy się zarówno w przedsięwzięcia o charakterze biznesowym, jak i charytatywnym. Przykładem może być chociażby udział w akcji  „Reszta w Twoich rękach”, organizowanej w 2013 roku przez Mennicę Polską i  UNICEF, oraz w akcji „Cała reszta to szczęście”, zainaugurowanej w 2014 roku przez Mennicę Polską oraz Fundację TVN „Nie jesteś sam”.

Certyfikat na jakość

Jednym z naszych priorytetów jest dbałość o środowisko. Stąd m.in. wdrożenie nowej polityki energetycznej i przystąpienie do programu organizacji Auraeko, dzięki czemu otrzymaliśmy certyfikat „Firmy przyjaznej naturze”. BRW Sp. z o.o. z Mielca może pochwalić się certyfikatem ISO 14001, który potwierdza wdrożenie i stosowanie systemu zarządzania środowiskiem w zakresie produkcji mebli i elementów meblowych. Ponadto wszystkie materiały i komponenty używane przez nas do produkcji oraz procesy technologiczne spełniają ekologiczne wymogi.

Dziś nieustannie podążamy drogą rozwoju. Ma sieć 74 własnych salonów (w tym 12 sklepów wielkopowierzchniowych o wielkości 10–15 tys. m2), 800 punktów partnerskich, asortyment dostępny w Polsce i 40 krajach świata, a co najważniejsze nadal jest ulubionym wśród Polaków producentem mebli i artykułów wyposażenia wnętrz. Dodatkowo w 2015 roku wprowadziliśmy nowy system komunikacji wizualnej marki.