Polska marka, światowy sukces

Czytaj
24.07.2015

Polska marka, światowy sukces

Od niewielkiego zakładu stolarskiego w Chmielku na Lubelszczyźnie do największej polskiej grupy meblarskiej z 20 proc. udziałem w rodzimym rynku. To w skrócie ponad dwie dekady działalności naszej firmy. Oto wyjątkowy przepis na sukces według Black Red White.

Zaczęło się, jak to często bywa, całkiem niepozornie – od własnoręcznie wykonanych mebli do kuchni, jakie wyprodukował w przydomowym warsztacie Tadeusz Chmiel. Były to lata 80.

Zabudowa w kuchni robiła takie wrażenie, że wszyscy chcieli ją kupować. Wtedy Tadeusz Chmiel podjął decyzję, by rozpocząć produkcję mebli. Zdobył uprawnienia czeladnika, samodzielnie wykonał pierwsze maszyny i otworzył warsztat stolarski. Obróbka odbywała się pod gołym niebem, a montaż na 30 m2 w starym domu. Wkrótce założyciel największej polskiej grupy meblarskiej wybudował niezależny, mały warsztat. Zatrudnił pierwszego pracownika, drugiego, potem kolejnych. Tak powstaliśmy my – firma Black Red White.

W 1991 roku przyjęliśmy nazwę P.P.H. Black Red White. Pięć lat później otwarzyliśmy zakłady produkcyjne i magazynowe w Biłgoraju. W 1999 roku przekształciliśmy się w BLACK RED WHITE S.A. i rozpoczęliśmy dynamiczną rozbudowę sieci dystrybucji w kraju i za granicą.

Kapitał na sukces – czyli w grupie siła

Po utworzeniu spójki akcyjnej otwieraliśmy kolejne zakłady produkcyjne i spółki. W latach 2007–2008 nastąpiła konsolidacja grupy Black Red White wokół BLACK RED WHITE S.A.  Obecnie w skład grupy kapitałowej wchodzi BLACK RED WHITE S.A. oraz 22 spółki zależne (produkcyjne, handlowe i usługowe), w tym 11 podmiotów zagranicznych. Działalność produkcyjna na rzecz naszej firmy prowadzi 21 zakładów produkcyjnych w Polsce i za granicą.

Marka z sukcesami

Dobry Design 2014, Superbrands 2014/15, Firma Roku 2014, Created in Poland Superbrands, Business Superbrands, Diament Meblarstwa, Konsumencki Lider Jakości 2013 czy Produkt Roku 2014 – to tylko niektóre tytuły w prestiżowych konkursach zdobyte przez naszą firmę Black Red White. Znaleźliśmy się także w Rankingu najcenniejszych polskich marek 2013 przeprowadzonym przez „Rzeczpospolitą”.

Meble przyjazne społeczeństwu

Nie spoczywamy jednak na laurach i angażujemy się zarówno w przedsięwzięcia o charakterze biznesowym, jak i charytatywnym. Przykładem może być chociażby udział w akcji  „Reszta w Twoich rękach”, organizowanej w 2013 roku przez Mennicę Polską i  UNICEF, oraz w akcji „Cała reszta to szczęście”, zainaugurowanej w 2014 roku przez Mennicę Polską oraz Fundację TVN „Nie jesteś sam”.

Certyfikat na jakość

Jednym z naszych priorytetów jest dbałość o środowisko. Stąd m.in. wdrożenie nowej polityki energetycznej i przystąpienie do programu organizacji Auraeko, dzięki czemu otrzymaliśmy certyfikat „Firmy przyjaznej naturze”. BRW Sp. z o.o. z Mielca może pochwalić się certyfikatem ISO 14001, który potwierdza wdrożenie i stosowanie systemu zarządzania środowiskiem w zakresie produkcji mebli i elementów meblowych. Ponadto wszystkie materiały i komponenty używane przez nas do produkcji oraz procesy technologiczne spełniają ekologiczne wymogi.

Dziś nieustannie podążamy drogą rozwoju. Ma sieć 74 własnych salonów (w tym 12 sklepów wielkopowierzchniowych o wielkości 10–15 tys. m2), 800 punktów partnerskich, asortyment dostępny w Polsce i 40 krajach świata, a co najważniejsze nadal jest ulubionym wśród Polaków producentem mebli i artykułów wyposażenia wnętrz. Dodatkowo w 2015 roku wprowadziliśmy nowy system komunikacji wizualnej marki.

Nasz serwis używa plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close