Przejdź do sklepu brw.pl

5 mebli niezbędnych w każdym domowym biurze

Czytaj
10.04.2019

5 mebli niezbędnych w każdym domowym biurze

Pracujesz w domu? Jeśli tak, przyda Ci się własny kąt lub nawet całe domowe biuro. Dobór właściwych mebli biurowych usprawni Twoją pracę i sprawi, że będzie ona przyjemniejsza. Meble biurowe powinny być funkcjonalne, dostosowane do wielkości pomieszczenia, w którym się znajdą, a także cieszyć oko swoim wyglądem. Jakich mebli nie może zabraknąć w idealnie urządzonym miejscu do pracy? Właśnie na to pytanie staramy się odpowiedzieć w naszym dzisiejszym wpisie blogowym! Serdecznie zapraszamy do lektury wszystkich zainteresowanych tematem domowego biura!

Z tego artykułu dowiesz się między innymi:

  • jak powinna wyglądać aranżacja biura w domu,
  • jak krok po kroku urządzić domowe biuro,
  • które meble są absolutnie niezbędne, gdy planujesz domowe biuro.

Biuro w domu – meble biurowe, które musisz mieć

Każde biuro domowe musi odpowiadać potrzebom wykonywanego zawodu. Załóż więc, że to przede wszystkim przestrzeń użytkowa. Designerskie rozwiązania mogą zachwycać, ale w przestrzeni biurowej niekoniecznie wpływają na komfort pracy i mogą nie sprzyjać skupieniu. W zależności od tego, jaką przestrzenią dysponujesz, musisz odpowiednio dopasować liczbę mebli oraz ich wymiary. Szerokie biurko to marzenie wielu osób, które wykonują pracę biurową, ale podczas urządzania domowej przestrzeni do pracy, może się okazać, że po prostu nie ma na nie miejsca. Podczas urządzania domowego biura musisz zachować zdrowy rozsądek i nauczyć się sztuki kompromisów. Oto meble, których w Twoim domowym biurze nie może zabraknąć:

  1. Biurko – absolutna podstawa

Niezależnie od tego, na czym polega twoja praca i jakie czynności będziesz wykonywać w swoim domowym biurze, nie sposób wyobrazić sobie tego pomieszczenia bez biurka. To na nim stanie twój laptop, na nim będziesz pisać, uzupełniać dokumenty, tworzyć oferty dla klientów czy też prowadzić domowe rachunki.

Optymalne wymiary biurka

Warto zadbać o to, aby biurko zapewniało ci maksymalną wygodę pracy. Zwróć uwagę na jego cechy funkcjonalne: rozmiar, a zwłaszcza wielkość rzeczywistej powierzchni roboczej (blatu), wysokość czy ilość szuflad oraz szafek, czyli inaczej mówiąc ilość dodatkowego miejsca do przechowywania. Wśród modeli biurek dostępnych na rynku bez problemu znajdziesz taki, który będzie odpowiadał twoim potrzebom oraz upodobaniom estetycznym.

Biurko Office Lux
Biurko Natalia
Biurko Denton

2. Fotel biurowy – jak wybrać odpowiedni?

Kompletując meble do biura, nie można zapomnieć o fotelu, na którym tak naprawdę spędzisz większość czasu. Upewnij się, że mebel, na który się zdecydujesz, zagwarantuje Ci wygodę nawet w przypadku konieczności zachowania siedzącej pozycji przez wiele godzin. Warto pomyśleć o modelu z regulowaną wysokością oraz odchylanym siedzeniem.

W zależności od tego, jaką ilością przestrzeni dysponujesz, możesz zdecydować na większy, bardziej elegancki fotel biurowy z podłokietnikami i oparciem na głowę lub nieco mniejszy i bardziej kompaktowy model o nowoczesnej sylwetce.

Fotel Bawaria Dfot
Fotel Venom Chrom V01

3. Organizuj, porządkuj, przechowuj, czyli szafy i regały na dokumenty

Jeśli w swoim biurze chcesz zachować porządek, który sprawi, że bez najmniejszego problemu znajdziesz potrzebny ci dokument czy rachunek, zdecydowanie powinna stanąć w nim zamykana szafa bądź pakowny regał. Faktury, oferty, projekty, umowy itp. najlepiej przechowywać jest w odpowiednio opisanych segregatorach, które trzeba przecież gdzieś ustawić.

Miłośnikom wizualnego minimalizmu z pewnością przyda się zamykana szafa, za której drzwiami można z powodzeniem ukryć dziesiątki teczek i segregatorów. Takie rozwiązanie pozwoli optycznie uporządkować przestrzeń. Istnieje też grupa osób, które wolą mieć jednać wszystko w zasięgu wzroku. To żaden problem – odpowiednio opisane segregatory będą świetnie prezentować się też w otwartych regałach.

Regał Executive
Szafa Kaspian
Regał Denton

4. Zadbaj o ekspozycję – witryna

W przeciwieństwie do plastikowych segregatorów czy papierowych teczek, niektóre przedmioty zasługują na to, aby je wyeksponować. Do tej kategorii z pewnością należą pięknie wydane książki (np. słowniki, atlasy, encyklopedie lub leksykony), puchary, nagrody czy inne rzeczy, które wzmocnią walory estetyczne twojego miejsca pracy i nadadzą mu cieplejszy, bardziej domowy charakter.

Mogą to być pamiątki rodzinne, oprawione fotografie lub prezenty od bliskich ci osób. Witryna to doskonałe miejsce na ich przechowywanie. Będą tam bezpieczne, nie zagrozi im kurz, a jednocześnie będziesz je mieć zawsze “pod ręką”.

Witryna Kaspian
Witryna Karet
Witryna Haga

5. Szuflad nigdy za dużo – komoda

Kolejnym elementem wyposażenia, który warto mieć w swoim domowym biurze jest komoda. Ten praktyczny mebel jest nieocenionym pomocnikiem w organizowaniu oraz przechowywaniu dokumentów, artykułów biurowych, szpargałów, drobiazgów, słowem – wszystkiego, co przydatne, a ma tendencje do tworzenia nieporządku i łatwego gubienia się.

Blat komody możesz bez trudu wykorzystać jako dodatkową powierzchnię roboczą, co jest szczególnie istotne przy małym metrażu, który wymusza ograniczenia w wielkości biurka. To idealne miejsce na drukarkę, urządzenie wielofunkcyjne lub tacki na dokumenty.

Komoda Kaspian
Komoda BRW Office

Biurko, fotel, szafa, witryna i komoda to niezawodna piątka mebli, które ułatwią Ci pracę, zapewnią wygodę oraz pomogą zapanować nad bałaganem. Warto jednak pamiętać, że diabeł tkwi w szczegółach i poza wyborem mebli, równie ważne jest ich właściwe ustawienie, także dobre oświetlenie pomieszczenia. Dopiero po zadbaniu o te aspekty, zyskujesz pewność, że praca w twoim domowym biurze będzie przyjemna oraz komfortowa. Więcej informacji o ergonomii biura znajdziesz na naszym blogu.

Jak urządzić domowe biuro – krótkie podsumowanie

Urządzanie domowego biura może wydawać się trudne. Zanim się za to zabierzesz, warto sporządzić listę rzeczy, które będą dla Ciebie niezbędne. Jeśli urządzasz miejsce pracy na poddaszu, to zadbaj o niskie półki na uporządkowane papierowe materiały oraz przemyśl tak ustawienie biurka z dużym blatem, by padało na nie światło słoneczne. Rozważ zastosowanie dywanu – zwłaszcza, gdy nie korzystasz z krzesła obrotowego na kółkach. W miejscu pracy mogą przydać Ci się dodatkowe schowki, a w szufladach biurka możesz przechowywać przydatne akcesoria. Duże znaczenie mają kolor ścian (najlepsze jest pomieszczenie w barwie neutralnej), funkcjonalność mebli Black Red White oraz różne możliwości ustawienia mebli. Po pewnym czasie pracy za biurkiem możesz potrzebować zmiany – dlatego warto, by gabinet, w którym spędzisz wiele godzin dziennie, był łatwo adaptowalny do nowych aranżacji.