10 niezbędnych rzeczy do pracy zdalnej

Czytaj
13.04.2020

10 niezbędnych rzeczy do pracy zdalnej

Praca zdalna ma wiele zalet. Nie musisz zrywać się bladym świtem i nie tracisz czasu na dojazdy, a szef nie zagląda Ci przez ramię. Z drugiej strony, pracując w domowych pieleszach, trudno zachować dotychczasową wydajność. Aby temu zapobiec, warto stworzyć osobny kąt do pracy, który będzie równie wygodny jak gabinet w firmie.

 

Jeśli praca z domu jest dla Ciebie czymś zupełnie nowym, przyzwyczajenie się do tego stanu może trochę potrwać. Będzie Ci łatwiej, jeśli stworzysz własne mini-biuro. Stałe stanowisko pracy sprzyja koncentracji, jak również ułatwia zachowanie dystansu pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Jeśli usiądziesz przy biurku, pozostali domownicy będą wiedzieli, że pracujesz i istnieje spora szansa, że nie będą Ci przeszkadzać. Poza tym nawet małe biuro pomaga w organizacji czasu  pracy i utrzymaniu służbowej rutyny.

Przeczytaj również: „Jak urządzić biuro w domu”.

Regał Office Lux

 

10 rzeczy, które musisz mieć w domowym biurze

 

1. Biurko, przy którym chce się pracować

To podstawowy mebel, za pomocą którego stworzysz swoje domowe biuro – to przy nim będziesz spędzać połowę dnia, więc warto wybrać model praktyczny i optymalnie dopasowany do Twojej sytuacji.

Jeśli w pracy korzystasz z obszernej dokumentacji i urządzeń biurowych innych niż komputer (skaner, drukarka), weź pod uwagę duże biurka z blatem o szerokości przynajmniej 150 cm lub biurko narożne. Dzięki temu będziesz mieć wszystko pod ręką i nie będzie konieczności wstawiania dodatkowych mebli, np. komody lub stolika.

Biurko z szufladą Heda

 

Biurko nie powinno być niższe niż 72 cm, przy czym idealna wysokość to taka, przy której monitor komputera ustawiony jest na wysokości oczu. Jeśli więc należysz do osób wysokich, być może będziesz potrzebować biurka z blatem na wysokości 76-78 cm, a nawet 80-85 cm.

Jeśli pracujesz w sypialni lub salonie, musisz tak wyposażyć swoje domowe biuro, aby zajmowało jak najmniej przestrzeni, a jednocześnie usprawniało pracę. Zwróć uwagę na biurka wyposażone w boczne półki i kontenerki, w których możesz przechowywać dokumenty i przybory biurowe.

Meble biurowe Denton
BIURKO DENTON – dzięki półkom masz pod ręką niezbędne dokumenty i akcesoria.

 

2. Krzesło do wygodnej pracy bez bólu pleców

Równie ważne jak biurko jest odpowiednie krzesło biurowe, dopasowane do Ciebie i charakteru pracy. Im więcej czasu spędzasz przed komputerem, tym lepiej wyposażone powinno być krzesło.

I tak, jeśli praca zdalna zajmuje Ci zaledwie 2 godziny dziennie, wystarczy Ci krzesło obrotowe z wyprofilowanym oparciem podpierającym część lędźwiową oraz regulacją wysokości siedziska.

Przy czasie pracy wynoszącym około 4 godziny dziennie, szukaj krzesła z funkcją TILT, która umożliwia zablokowanie oparcia w wybranej pozycji, regulację siły oporu oparcia oraz ustawienie wysokości. Przydadzą się również podłokietniki, dzięki którym możesz oprzeć ręce w ergonomicznej pozycji podczas pisania na klawiaturze.

Jeśli spędzasz przed komputerem od 6 do 8 godzin, oprócz wyżej wymienionych funkcji, zwróć uwagę na takie cechy jak: siatkowa membrana na oparciu (zapobiega poceniu), poduszki podpierające część lędźwiową i szyjną kręgosłupa, gumowe kółka chroniące podłogę przed zarysowaniem.

 

3. Lampa biurkowa: nie tylko do pracy wieczorem

Zdarza się, że praca nad projektem pochłania Cię tak bardzo, że odchodzisz od komputera dopiero w nocy? Musisz więc zadbać o praktyczne oświetlenie swojego mini-biura. Najlepszym rozwiązaniem będzie lampa biurkowa z regulowanym ramieniem, które umożliwia skierowanie światła w dowolne miejsce. Jeśli pracujesz przy małym biurku, zamontuj lampkę na półce ściennej lub zdecyduj się na lampę podłogową z ruchomym kloszem.

LAMPA BIURKOWA BORGILLO – praktyczne i stylowe oświetlenie do Twojego home Office

 

4. Regał: by dokumenty miały swoje miejsce

Praca zdalna to nie tylko komputer, ale i dokumenty, które musisz przechowywać tak, aby mieć je zawsze uporządkowane i łatwo dostępne. Jeśli więc masz taką możliwość, wyposaż swoje domowe biuro w regał otwarty – upewnij się, że pomiędzy półkami zmieszczą się segregatory i teczki. Na ograniczonej przestrzeni warto rozważyć regał częściowo zamykany – za drzwiczkami możesz schować akcesoria biurowe, urządzenia czy archiwalną dokumentację.

KOLEKCJA OFFICE LUX – stwórz profesjonalne warunki w domowym biurze

 

5. Półki na biurowe „przydasie”

W pracy korzystasz z licznych akcesoriów, m.in. dziurkaczy i zszywaczy, pieczątek, długopisów i pisaków, notatników, kopert. Teraz także w domu musisz znaleźć na nie miejsce – jeśli nie masz biurka z szufladami i półkami, wykorzystaj w tym celu półki ścienne. Możesz na nich umieścić nie tylko przybory biurowe, ale także zdjęcia w ramkach czy rośliny, dzięki którym praca zdalna będzie odrobinę przyjemniejsza.

PÓŁKA METALOWA – wszystkie przybory na wyciągniecie ręki

 

6. Organizery: aby na biurku nie było bałaganu

Według naukowców osoby pracujące przy zagraconym biurku są bardziej kreatywne i mają ciekawsze pomysły. Jednak jeśli Twoje domowe biuro mieści się w stylowym salonie, nie możesz sobie pozwolić na „twórczy bałagan”. Oczywiście nie musisz chować wszystkiego w szufladach – postaw na biurku praktyczne organizery, dzięki którym Twoje miejsce pracy pozostanie uporządkowane i zyskasz łatwy dostęp do niezbędnych akcesoriów.

 

7. Pojemniki jak mobilna szafka

Nawet jeśli praca zdalna ma być tylko krótkim epizodem w Twojej karierze, warto zaopatrzyć się także w zamykane pudła z kartonu lub plastikowe pojemniki. Takie „mobilne” schowki przydają się zwłaszcza wówczas, gdy często przywozisz dokumentację z firmy albo pracujesz z próbkami materiałów (tekstylia, tapety, itp.). Dużą zaletą pudeł jest to, że możesz łatwo je przestawić, a nawet umieścić na wierzchu szafy, by nie zajmowały przestrzeni na podłodze.

 

8. Tablica ścienna: nie zagracaj biurka i… pamięci

Żeby zaoszczędzić powierzchnię blatu biurka, zainstaluj na ścianie tablicę lub ażurowy panel (np. drewniany, metalowy). Taki gadżet praktycznie nie zajmuje miejsca, więc doskonale sprawdzi się przy mikro-biurze urządzonym w kącie sypialni. Rzeczy umieszczone na tablicy są dobrze widoczne z pozycji siedzącej przy biurku, więc warto ją wykorzystać do przyczepiania ważnych notatek, „przypominajek” czy harmonogramu.

ZESTAW AKCESORIÓW DO BIURKA MODAI

 

 

9. Kosz: dla porządku i wygody

Źle wydrukowane kartki, nieaktualne notatki, zaadresowane koperty i inne „biurowe” śmieci tworzą się także przy pracy zdalnej w domowym zaciszu. Nie unikniesz ich, ale czy za każdym razem musisz wychodzić zza biurka, żeby je wyrzucić? Nie! Postaw przy swoim stanowisku praktyczny kosz na śmieci – to niewielki wydatek, dzięki któremu będzie Ci wygodniej i łatwo zachowasz porządek.

 

11. Zegar: dla lepszej organizacji czasu pracy

Funkcja zegara jest dostępna w telefonie i komputerze, jednak w biurze nie powinno zabraknąć również zegara ściennego lub biurkowego. Duży, czytelny zegar lepiej zmotywuje Cię do pracy i ułatwi zarządzanie czasem – to ważne, gdy gonią Cię terminy i musisz pilnować harmonogramu. Natomiast jeśli stosujesz interwałową metodę pracy Pomodoro (25 minut praca i 5 minut odpoczynku), koniecznie postaw na biurku zegar z budzikiem.

 

Masz już podstawowe meble, dodatkowe miejsce do przechowywania, a także przydatne akcesoria. Szukasz porad odnośnie urządzania biura? Kliknij w link obok i zajrzyj do naszych innych artykułów!

Nasz serwis używa plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close